Search This Blog

Kisah Hidupku Semester Ini

             Semester ini, serius bagi aku sangat lah memenatkan dan sangat lah mendugakan aku. Banyak cabaran dan dugaan serta ujian yang datang melanda diriku ini. Its about love, friendships, teamwork, and dealing with people. Bermula dengan semester ini, aku dilanda putus cinta. Apa kan daya, tiada jodoh dihati kan. Siapalah diriku ini mahu dicintai? Cuma satu je la nak diperkatakan disini. I hope sapa2 lepas ini kalau nak putuskan hubungan, jangan lah sesekali mainkan dengan agama unless you really mean it! Allah Maha Adil. Kalau kamu tipu, suatu hari nanti Allah akan tunjukkan kepada orang yang kamu tipukan itu sebabkan bermain dengan agama. Walaupun aku tidak kuat iman didada, tidak kukuh ilmu agama ditangan, tapi aku aku tidak pernah guna agama aku sebagai alasan untuk kepentingan diri sendiri. well, benda dh berlaku. tidak perlu aku kenangkan yang lama. makin perit hati didada bagai pisau mencukur hatiku atau dirobek secara perlahan-lahan. tetapi, duka ku telah disalurkan dengan kain putih yang wangi membawa bersama penawar hatiku yang luka ini. Dia datang ke dalam hidup ku bagaikan ku hidup kembali melihat cinta pertama. (jangan jeles kalau aku romantik.. buahahaha) dan sehingga kini, dia sentiasa bersama dengan ku untuk menyembuhkan hatiku yang duka ini. (ceh wah~~)



             That's for love. Now move to friendship. haaa.. Ini pun agak sakit hati gak didada walaupun kawan boleh dicari beribu sekali pun but once u get it, its hard to get the same friends. Hmm.. I don't know what they think about friendship? is it just for having or spending a time together will called "friend" or person who know and understand friend even though they doesn't have time to spend together? which one you called as a friend? well, what I saw, people making a friends just for having a good time together and spending happy time together. What about people who not having time together?  unfriendliness? enemy? cakap belakang? buruk2 kan nama kawan? well, all I can say is, "tepuk dada tanya iman". See yourself first before you said to others. I love people who sincere to have me as your friends but I HATE most when they just STABBING ME at the back! I've got friends that live far from me and yet, they still friends with me although they are not spending their time with me. Well, I still consider them as my friends because they always be on my side even when I'm in trouble. Apa-apa pun, all the best lah. Aku skung dah tak kesah. If you want to be my friend, then act like a friends, if not, tak perlu kawan ngn aku. aku lebih rela kawan sedikit tapi mereka setia pada kawan rather than dapat kawan ramai tp sume hok yang dok tahu mengumpat belakang. Haprak pengecut tak nak cakap depan2. Dok buat masam muka semua. Tak nak tegur bagai. Seriuosly childish! cet! PODAH!



             Teamwork? hmmm.. tak perlu kowt nak mention benda ni lagi buat sakit jantung aku je. yang penting sem ni teamwork, I can rate it 3/10. seriously. Nak ke aku cerita kat sini? tak perlu lah. Just me and my teammate know sampaikan aku punya test dan quiz aku terganggu atas sebab benda ni. Aku rasa semester ini I'm not well performed on my studies. Well, I'm not blame on anyone else but the matter that disturb my life is make my life more SUCK than ever 'till my studies terganggu that I will blame.

              Dealing with people. Well, actually I had joined several society in the UiTM and some of the society did well, some are not. "Not well" means the people inside the society itself. What I want to talk about is the manner and behaviour that have in the society. Well, bukan nak buruk2 kan orang tapi kalau lah dalam tuh banyak sangat orang mahukan jawatan lah hapa lah, sampai sanggup menuduh orang bukan2, sanggup membambu antara satu sama lain, saling menuding jari sana sini semata-mata nak kan jawatan bagai. K-mon lah. Yang paling bestnya, aku yang hanya duduk diam dalam society ini, pun bleh terkena. Adoi yai, aku tak kaco hidup ko kowt, beragak la~ siap nak mengaib kan aku lagi. Ape cer? bapak r, sepanjang aku jadi ahli dalam mana-mana society sejak aku sekolah lagi, aku tidak pernah di aib kan begini. serius kowt maruah aku jatuh. Takpelah, aku sabar je la. Nak wat camner. orang kalau dah benci, apa pun tak ingat sampai kan maruah orang pun tak difikirnya. serius TAK MATANG langsung!



                Well, banyak gak cabaran dan dugaan terutama dealing with people that suck with manner. adoi yai. poning kepalo edenlah dok memikio kan bendo2 sumo nie. Apa-apa pun, Allah Maha Adil lagi Saksama. Pasti ada hikmah disebalik dugaan yang melanda. Samada nak mengukuhkan iman aku dari segi kesabaran, mahu nak tunjuk kepada diriku ini dengan kesilapan yang telah aku lakukan sebelum ini. Apa-apa pun Allah tetap ada di sisi aku. Allah akan membalas jasa orang2 yang telah menganiaya aku walaupun dengan secara sengaja atau tidak. Cuma satu je, if you already do a mistake, please lah said sorry. Tak susah pun lah. takkan lah nak disuruh baru nak buat? itu pun ntah ikhlas ke tak. K-mon lah. Adoi yai

                 Jadi, itulah kisah aku semester ini dan aku sekarang tengah menduduki peperiksaan akhir semester. kepada kawan aku dan "kawan" aku yang menduduki peperiksaan akhir semester, I wish you all the best LUCK for ya. Kita akan lakukan yang terbaik semester ini okay? If ada yang terasa ngn kata2 aku kat atas tuh, memang ada something wrong lah tuh ngan diri korunk and you should face me, not to CALL me. Siapa yang makan cili, dialah yang terasa pedasnya. Igt, ko sendiri yang terasa sbb aku tak mention any name here. Its GENERAL. saya ulang, its GENERAL~ Okay la.. PAPAI ya'llz

No comments:

Post a Comment