Search This Blog

Kehidupanku Selepas Peperiksaan Akhir Semester

Hai kawan-kawan. Lama tak post blog. Maklumlah, sibuk dok menyiapkan design blog ni. Ye la, aku ni bukannya pandai sangat pown dalam coding2 bagai nie~~ By the way, thanks lah sebab drop-by kejap untuk beberapa minit melihat blog yang huduh nie.. (Aku je ble kutuk blog aku.. korunk kutuk siap lah.. sekeh 100x.. Ahaks!)

Gambar Hiasan - Time ni tengah dok lepak kat Reflesia makan Ais-Krim.. wah~~


Kali ni aku nak cerita pada hangpa semua pasai kehidupanku lepas abis "Final Exam" for this semester. Fuh! Siyes susah gilerw nak jawab paper final sem ni.. huhu.. sangat mencabar dan sangat mendugakan.. huhu.. harap dapat lah keputusan cemerlang.. (Amin) Habis je paper aku pada 13hb Julai, aku pown terus pergi meng "enjoy" kn diri aku ni untuk menyambut harijadi si "dia".. (Haaaa... kalau korang nak tahu siapa si "dia" tuh rajin2 lah scroll page nie carik entry pasal si "dia" nie.. AHAKS~).. Aku sambut harijadinya selepas solat Jumaat (aku solat gak.. walaupun nk pergi berjimba.. halim osman sangat.. AHAHAHA) dan aku bawanya ke Sunway Pyramid (WAH! Kurlaz gitu~~) untuk sambut harijadinya yang ke-? haaa.. lu pikir lah sendiri.. (kirk krik...) =______="

Siti Arifah yang dah puas makan Pizza 40 ketul... Ahaks..

Wah.. Akak Korea lah.. hehehe..

Kesiankan kami, nak tangkap gambar berdua tapi kene tangkap sendiri.. huhu..

Apa kejadah nie kabur.. klu tak dah macam Adam Lambert dah.. AHAHAHA


Pada keesokkan harinya, aku pula meluangkan masa aku bersama dengan rakanku di hostel bermain DoTa.. Pergh.. mencatat rekod kowt main game sampai tak ingat dunia sedar tak sedar dah 7 jam main bendalah tuh.. (Mak datuk giler ah) @____@"  Tapi kami sangat seronok main game tersebut sebab lepas gian untuk bermainnya. Kerana kami masa belajar, masa untuk luangkan masa untuk diri sendiri sangat lah kurang. (kesian diri aku nie xde sapa pun amik tahu) walau apa pun, kami puas main bersama.. Ops, Main apakah? hahaha.. DoTa lah... Aiyoo.. Fikir nak negetif je.. budak2 zaman sekarang nie.. ish ish ish....

Giler BAJEEEET!!


Tepat 15hb Julai, masa untuk diri ku pulang ke tanah air yang tercinta.. (cakap bajet cam blaja kat luar negara.. Poyos..) Dan sekali lagi, hidup ku kembali seperti sediakala.. Main game, kemas rumah, tengok tv, layan adik (poyos), hehehe.. dan aktiviti-aktiviti lain. Pada malam tuh. aku dapat panggilan dari seorang sahabatku, dia memberitahu berita buruk. Seorang sahabat perjuangan beruniform ku telah mengalami kemalangan teruk dan dia dikejar ke hospital UKM untuk rawatan dan pembedahan. Katanya dia dilanggar dengan begitu kuat sekali dan dapati tulang kakinya terkeluar dan kulitnya terkoyak. (UGH.. Ya Allah, ngerinya..) dan selepas pembedahan dilakukan pada 16hb Julai pukul 9 pagi hingga 4 petang, dia dimasukkan dalam wad otodemik (ntah betul ke namanya nie..) untuk proses pemulihan kakinya dan aku bersama dengan si "dia" pergi melawatnya  pada 17hb Julai dan menyuapkan dia beberapa suap sebab dia berdegil untuk tidak makan. (Mengadanya~~ hahaha) Apa-apa pun, aku doakan dia cepat sembuh dan tidak berulang lagi kejadian tersebut..

Dah accident tapi still senyum... Rest in peace... eh silap.. rest secukupnya..

Bukan main lagi ko pegang leher aku kan? grrrrr....


Ini gambar kakinya selepas dibedah, dimasukkan balik tulangnya dan dibalut.. No simen


Pada 16hb Julai (berbalik ke sebelum aku melawat sahabat ku itu), aku bersama ayah aku mengemas stor yang sudah berabad tidak mengemasnya dan haaa.. Hamik kau, segala binatang ada.. terutama tikus.. OMG, seriously aku trauma giler sampai skung aku takut akan kencing tikus je waktu aku kemas2 barang kat dalam stor tuh.. Yang paling best pengalaman masa kemas stor tuh, ayah aku pungah barang, dalam bakul yang kami pikul, tidak sangka ada lagi tikus dalam tuh dan kami ter campak dalam api untuk membakarnya konon tak tahu yang ada tikus dalam tuh.. (kesian jadi bbq) dan ada yang tengah kemas dia dok terjah ayah aku lari ke tempat lain.. Kesian ayah aku.. But apa yang aku dapat ngn ayah aku, stor dah kemas.. YEAH!

Banyak lagi yang nak saku share ngan korang semua sebab aku suka ceritakan pengalaman aku dan aku nak kawan-kawan aku rasa gembira, sedih bersama dengan aku dan you should try it too.. buat macam ni akan buatkan kamu lebih faham dan mengenali kawan kamu rather than dok buang masa asyik hangout 24 jam.. buang duit je... Ini ibarat seperti kita tulis journal dan kita ibarat play catch our soul with our friends. (Idea dari cerita "My boss my hero") serius lah, best kowt... korang cuba lah.. and if you did, don't forget to let me know okay? okalah.. itu sahaja dari aku nie.. tak best pown citer aku.. apa-apa pun, thanks r sebab baca blog aku.. tunggu next post nanti.. chow chin chi~~ taaaa..... =D

No comments:

Post a Comment